Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Odstąpienie od umowy
Jeśli
A) jesteś konsumentem
lub
B) jesteś osobą fizyczną, a umowa, którą zawarłeś z nami po 31 grudnia 2020 r. jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego
- co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.
Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: sklep@kornelomeble.pl
Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: Handlowa 13 98-400 Wieruszów , jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.
Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.
Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci m.in. w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Zwrotowi nie podlega:
- Produkt, który został zmontowany
- Produkt nieprefabrykowany, czyli wykonany pod indywidualne zamówienie klienta (tj m.in. łóżka kontynentalne, sofy, narożniki itp. w szczególności meble tapicerowane gdzie klient wybiera kolor tkaniny)
- Materace, które zostały rozpakowane z oryginalnego zabezpieczenia (tj.folia zabezpieczająca)
- Materace o niestandardowych wymiarach. Standardowy materac to rozmiar: 80x200, 90x200, 100x200, 120x200, 140x200, 160x200, 180x200.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.
Reklamacje
Sklep KORNELOMEBLE MATEUSZ WIERZBA jest tylko pośrednikiem w sprzedaży wszystkie reklamacje i gwarancje są przekazywane do producentów z którymi współpracujemy.
W przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: sklep@kornelomeble.pl lub drogą pocztową na adres Handlowa 13 98-400 Wieruszów.
Jeśli nie jesteś konsumentem, odpowiadamy wobec Ciebie, w granicach prawem dopuszczonych, tylko do wysokości złożonego przez Ciebie zamówienia, w ciągu roku od wydania towaru. Poniższe postanowienia mają zastosowanie do konsumentów.
Wadliwy towar należy wysłać na adres: Handlowa 13 98-400 Wieruszów
W związku z wadą możesz żądać:
- wymiany rzeczy na wolną od wad,
- usunięcia wady,
lub złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.
Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.
Co do zasady reklamację możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.
Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.
Gwarancja nie obejmuje:
- Wady , uszkodzeń mechanicznych , braków ilościowych , które można było zauważyć przy dostawie.
- Uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania , montażu , lub przetransportowywania we własnym zakresie.
- Uszkodzenia powstałe w związku z nieprawidłową konserwacją mebli ( działania wilgoci , temperatury , wyłamane elementy ).
- Uszkodzenia wynikłe z przeróbki lub naprawy mebli wykonane przez Kupującego lub na jego zlecenie.
- Towary wykonywane pod specjalne zamówienie klienta nie podlegają zwrotom.
- Zmiany koloru powodowane utlenieniem i nasłonecznieniem
- Wad związanych ze złym przechowywaniem tj. zła temperatura, wilgotność, bądź konserwacja nieodpowiednimi specyfikami.
- Kiedy powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiadome było w momencie zakupu nie można zgłaszać reklamacji w stosunku do tej wady, na którą została udzielona obniżka ceny.
- Różnic w wyglądzie mebli, które mogą wynikać z ustawień komputera.
- Różnice w kolorach, układzie sęków i słojów nie mogą być reklamowane.
- Sęki są charakterystyczną cechą tego tworzywa naturalnego i nie są powodem do reklamacji.
- Naturalne „skazy” oraz sęki występujące w strukturze drewna celowo zachowane w procesie tworzenia mebli podkreślają ich autentyczność i naturalne piękno.
- Różnicy rozmiarów materaców związanych z właściwościami materiałów z jakich jest on wykonany a sięgająca do 2cm.
- Elementy niewidoczne takie jak: stelaż, dna szuflad, deska podtrzymująca stelaż itp. nie są malowane tak jak pozostała część łóżka.
- Wszelkie śruby, a także wkręty proszę wkręcać delikatnie i powoli, w celu uniknięcia pęknięć. NIE WKRĘCAĆ okuć blisko krawędzi!
Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.