Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje
Odstąpienie od umowy
Jeśli
A) jesteś konsumentem
lub
B) jesteś osobą fizyczną, a umowa, którą zawarłeś z nami po 31 grudnia 2020 r. jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego
- co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.
Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: sklep@kornelomeble.pl
Zwracaną rzecz zwróć do nas niezwłocznie na adres: Handlowa 13 98-400 Wieruszów , jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.
Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.
Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w której wydajemy rzecz, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Dokonane przez Ciebie płatności, na zasadach wskazanych w regulaminie zwrócimy Ci niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci m.in. w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Zwrotowi nie podlega:
- Produkt, który został zmontowany
- Produkt nieprefabrykowany, czyli wykonany pod indywidualne zamówienie klienta (tj m.in. łóżka kontynentalne, sofy, narożniki itp. w szczególności meble tapicerowane gdzie klient wybiera kolor tkaniny)
- Materace, które zostały rozpakowane z oryginalnego zabezpieczenia (tj.folia zabezpieczająca)
- Materace o niestandardowych wymiarach. Standardowy materac to rozmiar: 80x200, 90x200, 100x200, 120x200, 140x200, 160x200, 180x200.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.
Zwrot ceny towaru bez kosztów transportu.
Reklamacje
Sklep KORNELOMEBLE MATEUSZ WIERZBA jest tylko pośrednikiem w sprzedaży wszystkie reklamacje i gwarancje są przekazywane do producentów z którymi współpracujemy.
W przypadku gdy zakupiony u nas towar okaże się wadliwy, masz prawo reklamować go w oparciu o rękojmię. Reklamację najlepiej złożyć na adres e-mail: sklep@kornelomeble.pl lub drogą pocztową na adres Handlowa 13 98-400 Wieruszów.
Jeśli nie jesteś konsumentem, odpowiadamy wobec Ciebie, w granicach prawem dopuszczonych, tylko do wysokości złożonego przez Ciebie zamówienia, w ciągu roku od wydania towaru. Poniższe postanowienia mają zastosowanie do konsumentów.
Wadliwy towar należy wysłać na adres: Handlowa 13 98-400 Wieruszów
W związku z wadą możesz żądać:
- wymiany rzeczy na wolną od wad,
- usunięcia wady,
lub złożyć oświadczenie o:
- obniżeniu ceny,
- odstąpieniu od umowy – w przypadku wady istotnej.
Odpowiadamy względem Ciebie za wady stwierdzone przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy.
Co do zasady reklamację możesz zgłosić w ciągu roku od zauważenia wady, ale czas na złożenie reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.
Rozpatrzenie Twojej reklamacji (ustosunkowanie się do niej) nastąpi w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia reklamacyjnego.
Gwarancja nie obejmuje:
- Wady , uszkodzeń mechanicznych , braków ilościowych , które można było zauważyć przy dostawie.
- Uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania , montażu , lub przetransportowywania we własnym zakresie.
- Uszkodzenia powstałe w związku z nieprawidłową konserwacją mebli ( działania wilgoci , temperatury , wyłamane elementy ).
- Uszkodzenia wynikłe z przeróbki lub naprawy mebli wykonane przez Kupującego lub na jego zlecenie.
- Towary wykonywane pod specjalne zamówienie klienta nie podlegają zwrotom.
- Zmiany koloru powodowane utlenieniem i nasłonecznieniem
- Wad związanych ze złym przechowywaniem tj. zła temperatura, wilgotność, bądź konserwacja nieodpowiednimi specyfikami.
- Kiedy powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiadome było w momencie zakupu nie można zgłaszać reklamacji w stosunku do tej wady, na którą została udzielona obniżka ceny.
- Różnic w wyglądzie mebli, które mogą wynikać z ustawień komputera.
- Różnice w kolorach, układzie sęków i słojów nie mogą być reklamowane.
- Sęki są charakterystyczną cechą tego tworzywa naturalnego i nie są powodem do reklamacji.
- Naturalne „skazy” oraz sęki występujące w strukturze drewna celowo zachowane w procesie tworzenia mebli podkreślają ich autentyczność i naturalne piękno.
- Różnicy rozmiarów materaców związanych z właściwościami materiałów z jakich jest on wykonany a sięgająca do 2cm.
- Elementy niewidoczne takie jak: stelaż, dna szuflad, deska podtrzymująca stelaż itp. nie są malowane tak jak pozostała część łóżka.
- Wszelkie śruby, a także wkręty proszę wkręcać delikatnie i powoli, w celu uniknięcia pęknięć. NIE WKRĘCAĆ okuć blisko krawędzi!
Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.